Nasza firma przyłączyła się do inicjatywy Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla pod nazwą Polski Węgiel, której celem jest promowanie i wspólny marketing wszystkich firm zajmujących się detalicznym handlem węglem pochodzenia krajowego.
Powyższa kampania jest reakcją na często nieuczciwe i dezinformujące działania firm oferujących węgiel importowany jako polski.
Z czym kojarzy się węgiel i jakie podmioty górnicze znają Polacy?
1 kwietnia 2014 roku w trakcie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla przedstawiono raport z badania (na zlecenie Izby), które przeprowadził TNS Polska w okresie 11-16 stycznia 2014 roku.
Badanie to stanowiło część Omnibusa, czyli wielotematycznego sondażu, podczas którego informacje pozyskiwano w trakcie osobistego wywiadu z tysiącem respondentów w wieku powyżej 15 lat. Próba miała charakter losowy, co gwarantuje reprezentatywny wynik.
Z powyższego badania wyniknęło, że węgiel kamienny kojarzy się Polakom:
- z energią, ciepłem i ogrzewaniem (47 proc.),
- z górnictwem i kopalniami (40 proc.),
- górnikami (24 proc.).
W zakresie podmiotów, których działalność związana jest z górnictwem, Polacy rozpoznają:
- Południowy Koncern Węglowy (40 proc.),
- Kompanię Węglową (37 proc.),
- składywęgla.pl (37 proc.),
- Polski Węgiel (36 proc.).
Właściwym podsumowaniem konferencji stały się słowa prezesa Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla:
- Węgiel wciąż jest najpopularniejszym, a przy tym najtańszym paliwem - mówi Adam Gorszanów. – Ponadto dysponujemy technologiami pozwalającymi spalać go ekologicznie, a Polska jest znaczącym producentem nowoczesnych kotłów węglowych. Jako branża, musimy aktywnie przeciwstawiać się dyskredytowaniu węgla.
{backbutton}